کسب و کار

پشتیبانی کسب و کار

پشتیبانی کسب و کار

تا چند سال گذشته وظیفه منشی ها انجام کارهایی از قبیل تندنویسی، تایپ و پاسخگویی به تلفن بود. اما امروزه منشی ها کارهایی هم چون ضبط صدا و پیاده سازی و مستند سازی، وارد کردن داده در رایانه و پاسخگویی حرفه ای به تلفن را نیز انجام می دهند.

کاری که امروزه به آن صنعت پشتیبانی کسب و کار می گوییم نیز به طور مشابهی تکامل یافته است. این صنعت با منشی گری یا تایپ شروع شد و تایپ کردن تقریبا تنها کاری بود که آن ها انجام می دادند. اما این فعالیت ها جای خود را به افراد کارآفرین مدرن و فناور محوری داده اند که قصد دارند از این بازار بی انتها نهایت استفاده را کنند.

ایده پشتیبانی کسب و کار:

با وجود این که هنوز هم تایپ کردن و پیاده سازی از کارهای اصلیه این حوزه هستند، مشتریان معمولا در مورد این کار به عنوان انجام خدمات اینترنتی و خدمات حرفه ای محصولات و خدمات نگاه نمی کنند. اما اصطلاح «خدمات پشتیبانی کسب و کار» میتواند توصیف بهتری از این صنعت باشد. همچنین می توان از اصطلاحاتی مانند «خدمات پشتیبانی اداری» و «خدمات پشتیبانی شرکت» نیز برای این صنعت استفاده کرد.

البته اندازه بازار این صنعت را نمی توان به سادگی تخمین زد و آن را حساب کرد. علت آن هم این است که نمی توان این صنعت از دیگر خدمات کسب و کار و همچنین پیشرفت تأمین کنندگان، خدمات و مشتریان از نظر فناوری تفکیک کرد.

هیچ محدودیتی وجود ندارد

برای درک کردن اینکه پتانسیل این کار در آینده چگونه است ، کافیست نگاهی به تکامل این صنعت بیاندازیم . در طول قرن بیستم تقاضا برای انجام امور اداری به شدت افزایش یافته و در نتیجه نیاز به خدمات منشی گری و پذیرش نیز افزایش پیدا کرده است.

در همین زمان، چشم انداز کلی کسب و کار ها به شدت تغییر کرده است. کسب و کار های بزرگ به دنبال این هستند که به حوزه ی فعالیت خود جهت بدهند و یکی از راهکارهای پرطرفدار برای این کار برون سپاری است؛ به طوری که با یک شرکت دیگر برای انجام خدماتی که قبل تر توسط کارمندان انجام می شده همکاری می کنند. کسب و کارهای کوچک هم همچنین می خواهند چابک و سود ده بمانند، پس آن ها هم به برون سپاری روی می آورند تا هزینه های سرسام آور نیروی انسانی داخل شرکت را به هزینه های خود نیافزایند.

اگر این نیازها با راهکار جدید برای عملکرد در دنیای کسب و کار ترکیب شوند، یک صنعت پویا و جوان خواهیم داشت که فرصت های بسیاری در انتظار آن است: یعنی صنعت خدمات پشتیبانی کسب و کار.


انواع خدمات:

واژه پردازی

پیاده سازی از روی فایل صوتی

مستند سازی در طول مکاتبه تلفنی

کار با اکسل

پاسخگویی به تلفن

دریافت و ارسال ایمیل

بسته بندی و ارسال کالا

مدیریت لیست پایگاه داده یا ایمیل

حسابداری، بررسی صورت حساب ها

ویراستاری

ارسال و دریافت فکس

تحقیقات اینترنتی

طراحی و نگهداری صفحات وب

برنامه ریزی رویدادها

مشاوره

آموزش

فتوکپی

پرینت

کسب و کار های کوچک و متوسط

به احتمال زیاد تعداد زیادی از مشتریان شما در این دسته هستند. این ها شرکت هایی هستند که نیاز به خدمات منشی گری و اداری دارند اما پول کافی و فضای مورد نیاز برای یک کارمند تمام وقت را ندارند. یا ترجیح می دهند این کار را به روش برون سپاری انجام دهند؛ به جای این که نیروی انسانی و تجهیزات آن را بخرند تا کار انجام شود. همچنین استخدام نیروی انسانی به صورت موقت هزینه ای بیشتر از آن چیزی که در وسع کسب و کار های کوچک باشد در بر دارد.

شرکت های بزرگ

حتی شرکت های بزرگ که منشی های تمام وقت و دستیار امور اداری دارند هم ممکن است مشتری شما شوند. اگر یک موقعیت خاص برای شرکت اتفاق بیافتد و حجم کارش زیادتر از آن باشد که بتواند در شرکت آن ها را انجام دهد، ممکن است به شما روی بیاورند و مثل کسب و کار های کوچک که پیش تر ذکر شد، پروژه های خود را برون سپاری کنند.

بازارهای گوشه ای

کافیست یک یا چند گروه بازار مشتریان را در مرکز هدف خود قرار دهید. با هدف قرار دادن یک بخش دقیق و مشخص بازار می توانید لیست خدمات، تلاش های بازاریابی و سیستم خدمات مشتریان خود را بیشتر سفارشی سازی کنید. در اینجا تعدادی از بازارهای گوشه ای که می توانید مد نظر قرار دهید را آورده ایم:

  1. همکاری با دیگر شرکت های خدمات پشتیبانی کسب و کار
  2. حرفه ها و صنایع خاص
  3. نواحی جغرافیایی خاص

هزینه های استارتاپ

بهتر است قبل از شروع هر کاری هزینه های زندگی 6 تا 12 ماه آینده خود را کنار بگذارید تا در صورت نیاز به آن مراجعه کنید.

بیشتر هزینه های استارتاپ مربوط به خرید سیستم های رایانه ای، پرینتر، دستگاه فکس و بروشور و کاتالوگ های تبلیغاتی می شوند. در هر صورت تخمین دقیق تر هزینه ها نیازمند یک طرح کسب و کاراست که بتوانیم با آن برنامه و نقشه راه کسب و کار خود را مشخص کنیم. مثلا ممکن است قصد داشته باشید یک کسب و کار موجود را خریداری کنید. در این صورت هزینه های شما کاملا با وقتی که همه چیز را از صفر شروع می کنید کاملا فرق میکند. یا ممکن است قصد داشته باشید ابتدا این کار را از منزل شروع کنید و بعد از تست کردن این ایده در یک شرکت مستقر شوید.

بازاریابی

برای این که شناخته شوید و مشتری های جدید جذب کنید دو راه را به شما پیشنهاد می کنیم:

  1. معرفی توسط دیگران

معمولا معرف ها بهترین راه برای رسیدن به مشتری های جدید هستند. پس لازم است که شما یک رویکرد سیستماتیک در این فرآیند داشته باشید. پس شما باید بتوانید افرادی را شناسایی کنید که بتوانند شما را به دیگران معرفی کنند و در نتیجه تبدیل آن ها به مشتری را داشته باشند و شما هم در قبال اینکار به معرف ها پاداش دهید.

کسب و کارهای مکمل گزینه های خوبی برای این کار هستند. مثالا، فروشگاه های فتوکپی و پرینت اغلب مشتریانی دارند که به واژه پردازی و خدمات مشابه نیاز دارند اما تجهیزات، مهارت ها و نیروی کاری لازم برای آن را ندارند.

می توانید برای جبران، پول به معرف بپردازید یا با او توافق کنید که در صورت لزوم برای همدیگر مشتری معرفی می کنید. معمولا پولی که بابت معرفی پرداخت می شود 10 درصد مبلغ قرارداد 6 تا 12 ماه اول مشتری، 15 درصد سه ماه اول کار با مشتری یا تنها 25 درصد از اولین تراکنش است.

  1. تبلیغات

تبلیغات راه بسیار عالی ای برای شروع یک کسب و کار است، اما انتخاب یک رسانه مناسب اهمیت بالایی دارد. البته ممکن است بهترین جا برای تبلیغات روزنامه ها یا پیک های تبلیغاتی محلی باشند چون افراد در آن به دنبال خدماتی می گردند اما نمی دانند با چه کسی تماس بگیرند. همچنین دایرکتوری ها گزینه مناسبی برای قرار دادن تبلیغات است.

در نهایت نباید خودتان را به این موارد محدود کنید. باید به دنبال راه های مناسب برای تبلیغات باشید که بیشتری مشتری را در قبال کمترین مبلغ تبلیغات برای شما به همراه آورند.


برای ارسال دیدگاه لطفا ثبت نام کنید

نظرات کاربران