کسب و کار

ایده های کسب و کار

ایده های کسب و کار

ما در این مقاله قصد داریم تا 12 ایده برای شروع کسب و کار رو به شما معرفی کنیم امیدواریم که با الهام گرفتن از این ایده ها برای خودتان یک کسب و کار راه اندازی کنید.

1.یک سایت نظرسنجی تخصصی

خیلی از مردم علاقه مند هستند که بدانند دیگران در موردشان چه نظری دارند، این در مورد سازمانها و شرکت های تجاری و تمام وقایع اجتماعی و .. اطراف ما هم صدق می کند. شما با این نگرش می توانید یک سایت تخصصی نظرسنجی ایجاد کنید، عموما در وب فارسی نظر سنجی ها را سایتهای خبری و مجله های آنلاین انجام می دهند و اکثرا هم جزء فعالیتهای اصلی خود به شمار نمی آورند، فقط در یکی از پنل های کناری سایت خیلی مختصر با چند ابزار ساده یه موضوع را به اشتراک می گذارند.

شما می توانید به صورت کاملا تخصصی به این موضوع بپردازید و یک سایت جامع با ارزیابی و امکانات خوب ایجاد کنید. برای ایده گرفتن کافیست به سایت های نظر سنجی خارجی نگاهی بیندازید، نظر سنجی های شما در حوزه های مختلف می تواند مخاطبان و مشتریان زیاد داشته باشد. حتی می توانید نظر سنجی های تخصصی راه اندازی کنید.

2.ابزاری برای تشکیل تیم و گروه

آیا می دانید که افراد زیادی در رشته ها و مشاغل مختلف دوست دارند که در تیم های کاری یا علمی یا تفریحی یا .. حضور داشته باشند و یا افراد دیگری پروژه یا علاقه مندی دارند که نیاز به همکاری گروهی در آن لازم است.

خوب حالا معلوم شد که چکار باید بکنید یک سایت یا اپلیکشن تحت وب یا موبایل طراحی کنید که این کار را راحت کند، با این ایده، شما می توانید یک مرجع مناسب برای کسانی باشید که دوست دارند در فعالیت های گروهی شرکت کنند یا بستر این فعالیت های را ایجاد کرده اند و نیاز به هم تیم دارند.

تقویم زمانی، اطلاع رسانی آنلاین، جذب نیروی جدید و .. از دیگر مزایای این ایده است، می توانید نامهای زیادی هم برای ایده خودتان انتخاب کنید مثل : هم تیم، تیم یاب، تیم جو، تیمسان، و …

3.سیستم ارزش گذاری وب

تا حالا شده بخواهید ارزش مادی یک سایت را بدانید یا بخواهید یک سایت آماده بخرید یا وبلاگ خودتان را بفروشید، آیا می دانید وب سایتهای زیادی در دنیا و جود دارند که کارشان مزایده سایت هست؟ کافیست یک جستجوی ساده در گوگل انجام دهید. خوب حالا همین موضوع را در وب فارسی جستجو کنید، شاید مثل من تعجب کنید که در وب فارسی چنین سایت جامعی وجود ندارد یا خیلی جامع و دقیق به این موضوع نمی پردازد، این می توانید شروع بسیار خوبی برای شما باشد.

یک وب سایت می تواند از طریق رتبه، بازدید، محتوا، نوع فعالیت و .. ارزش گذاری شود. خوب شما این کار را انجام دهید یک وب سایت ایجاد کنید و در آن تمام آنچه که مثلا یک بنگاه دار مسکن در مورد یک خونه انجام می دهد را انجام دهید، ارزش گذاری کنید، مشتری پیدا کنید، خرید و فروش کنید و ..

4. وب سایت کتابخوانی

مطالعه و فرهنگ آن همیشه یکی از دغدغه های جامعه بوده، هست و خواهد بود، همین مطالعه گاهی برای خیلی ها سرشار می شود از موانع، علاقه، مسائل، هزینه و .. که دوست دارند بخوانند اما یا وقت نمی کنند و یا.. یک سایت خلاقانه در رابطه با کتاب راه انداری کنید متفاوت از آنچه که تا حالا هست . مثل ایده های زیر:

۱- سایت تخصصی کتابهای خلاصه شده ،مثلا یک سایت تخصصی ایجاد کنید که مثل آمازون هرکسی کتابی را که خونده خلاصه کنه بزاره واسه فروش یا معاوضه و یا دانلود و ..

۲- تا حالا سایتی دیدید که از کاربرانش بخواهد کتابهاشون را با هم معاوضه کنند.

۳- یا مثلا سایتی که کتابهای مرجع و گرانقیمت را مقطعی به کاربر اجاره بده یا امانت بده.

۴- یا اصلا گروه کتابخوانی دیدید؟ سایتی راه انداری کنید افراد هم عقیده باهم جمع شوند و باهم کتاب بخوانند یا کسانی که کتابی را خوندند برای بقیه خلاصه برداشتشون را بازگو کنند.

۵- یک سایت فروش کتاب با امضاء نویسنده یا مترجم، مشتریان شما، کتاب را با امضاء نویسنده و یا مترجم مورد علاقه شون تهیه می کنند.

۶- سایت برای فروش کتابهای دست دوم یا مستعمل

ایده پردازی اولیه پیرامون کتاب و کتابخوانی می تواند خیلی بیشتر از اینها باشد. مدل های ذکر شده فقط چند نمونه اولیه هستند که پس از تحلیل و مطالعه می تواند هر کدام شروع یک کسب و کار موفق باشد.

5. سامانه اجاره خانه به گردشگران

به احتمال زیاد با ایده های کسب و کارآشنا هستید، ما در این بخش به معرفی ایدهای اولیه مناسب برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی می پردازیم، از این پس ضمن معرفی ایده ها سعی خواهیم کرد بیشتر به تحلیل آن پرداخته و همینطور نمونه های موجود یا نزدیک به آن را معرفی کنیم.

همه ساله گردشگران زیادی از کشورهای خارجی به ایران سفر می کنند و طبق آمار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اکثر این توریست ها، گردشگران فرهنگی – قومیتی یا همان اکوتوریست محسوب می شوند، یعنی به لحاظ جذابیتی که فرهنگ، مردم شناسی و طبیعت ایران برای آنها دارد، به کشور ما سفر می کنند. صنعت توریسم یکی از پر درآمدترین صنایع جهان به حساب می آید و در کشور ما به لحاظ پتانسیل بالای فرهنگی و قومیتی نیاز به زیر ساخت های پیچیده و سرمایه گذاری های خیلی کلان ندارد.

توریست های وارد شده به کشور ما برای دیدن میراث فرهنگی و بومی ایران سفر می کنند و فضایی که بتواند آنها را در بطن این میراث قرار بدهد قطعا با موفقیت زیادی همراه خواهد شد. در حال حاضر اکثر این توریست ها از طریق تورهای ورودی به ایران جذب شده و توسط هتل ها و آژانس های گردشگری سازماندهی می شوند.

ایده:

ایده معرفی شده این است که یک وب سایت یا اپلیکشن تحت وب، سامانه ای را راه اندازی کنید که توریست های خارجی بتوانند از اماکن و منازل مردم و خصوصا مردم بومی در نقاط مختلف کشور برای اسکان و تغذیه خود استفاده کنند. در این سامانه افراد متقاضی و واجد شرایط می توانند از نقاط مختلف کشور ثبت نام کرده و منزل مسکونی یا محل خود را جهت پذیرایی از توریست ها معرفی کنند.

ارزش خلق شده:

دراین سیستم کسانی که آمادگی پذیرایی چند روز از یک یا چند مهمان را دارند ثبت نام کرده و امکانات و آداب و رسوم محل زندگی خود را به همراه هزینه های آن معرفی می کنند، این می تواند یک روستای زیبا در دامنه زاگرس یا یک محله قدیمی شهر یزد و یا حتی یک سیاه چادر عشایری باشد..

بخش دیگر فعالیت این سامانه شامل معرفی مکانها و افراد متقاضی به گردشگران خارجی است و بخش دیگر این سامانه ارتباط با مراکز ارائه کننده خدمات سفر مثل آژانس های مسافرتی برای سایر خدمات مثل ویزا، بلیط و .. این سامانه می تواند هم از طریق توریست های جذب شده، هم از طریق داوطلبانی که مایل به ارائه خدمات هستند و هم از طریق آژانسهای مسافرتی کسب درآمد داشته باشد.

این سیستم با کاهش هزینه ها اضافی سفر مثل هتلداری و .. کم کردن زمانهای تلف شده سفر می تواند برای توریست ها ارزش آفرین باشد.

همچنین وب سایت های زیادی در سراسر جهان این خدمات را ارائه می دهند، حتی در مناطقی که امکانات و اهداف گردشگری در آن دنبال نمی شود.

آنچه ما در اینجا مطرح کردیم صورت اولیه و کلی یک ایده است. طبیعی است که هر ایده ای در حین اجرا چرخش های فراوانی خواهد داشت و نحوه اجرا و جزئیات آن، تعیین کننده روند پیشرفت و موفقیت آن خواهد بود. امیدوارم در نت استارت شاهد معرفی و موفقیت یک سامانه قدرتمند بر پایه این ایده باشیم.

6.چاپ رایگان عکس برای کاربران

ماهیت این ایده نوعی تبلیغات شخصی است به این صورت که از طریق یک وب سایت یا اپلیکیشن تحت وب کاربران عکسهای خودشان را به همراه اطلاعات تماس و ارسال آپلود می کنند و وب سایت این عکسها را رایگان چاپ کرده و برای آنان می فرستد منتهی به شرط چاپ تبلیغات در پشت و حاشیه تصاویر، به شکلی که به ماهیت تصویر اصلی آسیب نزند.

در نگاه اول و یک دید غیر تحلیلی شاید این ایده در کشور ما کمی با ساختار هزینه و فرهنگ قابل اجرا نباشد، فراموش نکنید که غیر قابل اجرا نشان دادن یک ایده در ابتدا، چالش پیش روی بسیاری از استارتاپ های موفق امروز بوده است. در بسیاری از کشورها این سبک از تبلیغات به خوبی انجام می گیرد، با یک جستجوی ساده می توانید وب سایت و اپلیکیشن های زیادی را پیدا کنید که با این روش کار می کنند اما با تحلیل دقیق این ایده و کمی تحقیقات بازاریابی می توان مدل قدرتمند و قابل اجرایی از ایده فوق برای تبلیغات و درآمد استخراج کرد.

این ایده شاید مدل دگرگون شده همین نیازمندیها و مجلات تمام آگهی است که در واقع هزینه اصلی آن را آگهی دهنده می پردازد و گیرنده آن یا همان خواننده هیچ هزینه ای پرداخت نمی کند، همین که در معرض تبلیغ قرار می گیرد کافیست، ایده چاپ عکس رایگان هم از دل همین ساختار استخراج شده است. و مانند همین مجله های تمام آگهی که رایگان و با تیراژ و کیفیت خیلی خوب و بالا هم چاپ و توزیع می شود قابل اجراست.

اگر یادتان باشد تا همین چند سال پیش هم چیزی به نام نیازمندیهای مستقل از روزنامه و رایگان وجود نداشت و هرکسی نیازمندی می خواست باید با روزنامه آن را تهیه می کرد اما اگر اشتباه نکنم اولین بار این همشهری تهران بود که قالب این کار را شکست و نیازمندیهای چاپی امروز به شکلی که می بینید چاپ و توزیع می گردد.

7. سایت رتبه بندی فارسی

همه کسانی که به طور روزمره با اینترنت سرو کار دارند الکسا و رتبه بندی گوگل را به خوبی می شناسند، این دو سایت از قدیمترین و معتبرترین سیستم های رتبه بندی سایت ها هستند، از طرف دیگر مقالات و تحلیل های بسیار زیادی توسط متخصصین تجارت الکترونیک وجود دارد که آمار این دو سایت نه تنها دقیق نیست بلکه به هیچ عنوان نمی تواند منبع دقیقی برای سنجش موفقیت یک سایت باشد.

از طرف دیگر شاخص قدرتمند دیگری در وب خصوصا در وب فارسی وجود ندارد که بتواند به عنوان یک معیار برای رتبه بندی سایت های فارسی قرار بگیرید، ایراد دیگری که به گوگل و الکسا وارد هست عدم رتبه بندی بر حسب تخصص هست مثلا بهترین سایت ورزشی، یا رتبه اول سایت های فروشگاهی، طبیعی است که این کار خیلی هم ساده نیست، چند سالی است که جشنواره وب ایران این دسته بندی را به صورت یک رویداد در سال برگزار می کند.

ایده این است که یک وب سایت رتبه بندی بر حسب گروه در وب فارسی ایجاد شود، با توجه به حجم تقریبی یک صد هزار وبلاگ، سایت و انجمن فعال در وب فارسی قطعا این ایده پس از تحلیل چشم انداز بسیار خوبی پیش روی مجری آن قرار خواهد داد، وب سایتی که بتواند رتبه بندی دقیق تری از هر گروه سایت به کاربران بدهد، امروزه اگر کسی بخواهد آمار یک گروه تخصصی را در وب فارسی استخراج کند راهی ندارد به جز جستجوی بخش به بخش در گوگل.

شاید در ابتدای امر چنین به نظر برسد که با این همه ابزار جهانی چه نیازی به راه اندازی چنین سایتی هست، باید گفت که ماهیت این ایده به گروه بندی مخاطب فارسی زبان است و نکته آخر این که این یک ایده خام است به تحلیل دقیقتری نیاز دارد اما به خوبی قابل اجرا است.

8.سامانه اسپانسرینگ

اگر به اخبار منتشر شده در رسانه ها، جراید و یا اینترنت دقت کنید یکی از مهمترین روش های تبلیغات و اطلاع رسانی، تبلیغ غیر مستقیم است و یکی از بهترین روشهای تبلیغ غیر مستقیم اسپانسریگ یا حامیان مالی هستند که با حمایت مالی خود از یک رویداد، همایش، مسابقه و یا حتی فیلم و .. به طور غیر مستقیم مخاطبان آن رویداد را در معرض تبلیغ خدمات یا تولیدات خود قرار می دهند.

عمده حامیان و اسپانسر ها شرکت های تجاری هستند اما در مواردی هم موسسات و سازمانهای غیر تجاری هم برای اطلاع رسانی هدف خاصی حامی مالی یک رویداد می شوند. به طور خاص امروز هر برگزار کننده ای اعم از همایش علمی و فرهنگی تا رویداهای ورزشی، تفریحی و .. به دنبال اسپانسر هستند تا بتواند بخشی از هزینه های خود را تامین کنند و از طرف دیگر هم بسیاری از شرکت های تجاری و سازمانها به اهمیت تبلیغات غیر مستقیم پی برده اند و به دنبال رویدادی با مخاطبان مناسب خود هستند.

خوب این کل داستان بود حال بر اساس آنچه ذکر شد ایجاد یک سامانه تحت وب به صورت وب سایت یا اپلیکیشن تحت وب یا هر دو که بتواند این ارتباط را برقرار کند می تواند شروع یک منبع درآمد اینترنتی و یک کسب و کار آنلاین هدفمند باشد. ارتباط بین درخواست کننده اسپانسر و برگزار کننده رویداد مهمترین هدف این سامانه خواهد بود و در صورتیکه به خوبی تحلیل و اجرا گردد در گروه مشاغل پر درآمد از اینترنت قرار خواهد گرفت.

امروزه حداقل مبلغ اسپانسرینگ برای یک رویداد در ساده ترین سطح حداقل ۱۰ میلیون تومان است. البته رویدادهای استانی و کشوری و رسانه ای چیزی در حدود ده تا صد برابر مبلغ یاد شده گردش مالی دارند! مجری چنین وب سایت یا سامانه ای می تواند با توجه به این مبالغ انگیزه خوبی داشته باشد چرا که با درصد کمی سود می تواند به هر دو گروه یاد شده خدمات ارائه کند.

علاوه بر آن چنین وب سایتی می تواند مرجع بسیار خوبی برای اخبار و نقد بررسی این سبک از تبلیغات و اطلاع رسانی باشد. همواره مخاطبان ثابت و خاص خود را داشته باشد که همین مخاطبان باعث درآمدزایی اینترنتی برای وب سایت خواهند بود.

9.سایت معرفی و استخدام مدل

در کشور ما به طور رسمی شغل مدلینگ برای اشخاص وجود ندارد اما به طور غیر رسمی افراد زیادی به این کار مشغول هستند! به صورت پاره وقت و حتی تمام وقت. در مزون ها، لباسهای مختلف را پرو می کنند و در بسیاری از عکاسی ها و فیلمبرداری های تبلیغاتی حضور دارند. اگر به همین تیزرهای تبلیغاتی و تصاویر بسته بندی های موجود در فروشگاهها نگاه دقیقتری بیندازید تصاویر آقایان و خانمهایی را می بینید که در بسیاری از آنها مشترک است.

همین دلیل بر نیاز این شغل برای خدمات به کسب و کارهای مختلف است. یکی از اصلی ترین دلایلی که برای افکار عمومی و سازمانی کشورمان این شغل پذیرفته شده نیست معنای غربی از مدل و برهنگی می باشد. در صورتیکه با رعایت ارزشهای دینی و اجتماعی حاکم بر جامعه ایرانی، می توان به صورت رسمی در این رشته فعالیت کرد.

ایده: به نظر من یک مجموعه سازمان یافته مخصوصا در فضای مجازی و خصوصا به صورت وب سایت می تواند نمونه ایرانی شده و مناسب فرهنگ ایرانی را در این امر ارائه کند. از افراد جویای کار در این زمینه ثبت نام کند و به مراکز مورد نیاز مثل مزون ها، عکاسی ها و .. این افراد را معرفی کند. و خدمات وسعی در این راستا ارائه کند. حتی آموزشها و اصول این امر را در انجام دهد. و..

10. دارایی های مجازی پس از مرگ

شاید این ایده کمی عجیب به نظر برسد اما برای نسل ما که تصور زندگی بدون اینترنت یک کابوس است، شاید پیش آمده باشد تا به آینده پروفایل فیس بوک، وبلاگ و یا تمامی اطلاعاتی که در دنیای مجازی داریم فکر کنیم!

منظور من از آینده، آینده پس از مرگ است. آدمها همیشه دارایی و اموال برایشان مهم است برای همین است که در وصیت ها برای آن تصمیمات روشن و واضح می گیرد. نسل ما با نوعی دارایی جدید روبرو است که همان دیتا، وبلاگ، پروفایل و اطلاعات مجازی است. شاید چون بیشتر کاربران اینترنتی کشور ما از نسل جوان هستند فکر کردن به سرنوشت بعد از مرگ کمی عجیب و یا شاید مضحک به نظر برسد اما این واقعیتی انکار نشدنی است.

آمارها نشان داده است که بسیاری از کاربران اینترنتی رمز عبور وبلاگ، ایمیل و یا فیس بوک خود را حتی به نزدیکترین اعضای خانواده خود نمی دهند. همین موضوع می تواند شروع یک ایده جدید برای یک وب سایت باشد. و شامل مواردی مثل:

۱- کاربر دوست دارد رمز عبور وبلاگ، شبکه های اجتماعی و .. پس از فوت در اختیار چه کسی باشد؟

۲- دوست دارد چه اطلاعاتی از وبلاگ یا پروفایلهای مختلف او بعد از مرگ حذف شود؟

۳- مالکیت داده های مجازی، کد، مقاله، تصاویر، فیلم و .. بعد از فوت شخص با چه کسی باشد؟

۴- آیا همینطور که لوزام شخصی و محل زندگی بسیاری از افراد پس از فوت، توسط خانواده و دوستان حفظ می شود داده های مجازی هم می تواند برای همیشه حفظ شود؟

۵- آیا کاربر دوست دارد که خبر فوت او به تمام کاربران و مشترکان وی داده شود؟

۶- و …

موارد ذکر شده نتها چند نکته کوچک این ایده است، این ایده بعد از تحلیل می تواند چرخش های متعدد داشته و ایده های زیادی را به دنبال داشته باشد. بسیاری از شرکت ها مثل گوگل و فیس بوک بخشهایی را برای دسترسی افردا مورد اعتماد در نظر گرفته اند اما آنها این کار را صرفا درمورد سایت های خودشان انجام می دهند. در وب فارسی وجود یک سایت حرفه ای و مورد اعتماد که بتواند این فرایند را به صورت گسترده در مورد سایتها، وبلاگها مختلف برای کاربران انجام دهد احساس می شود و می تواند شروع یک استارتاپ جالب باشد.

11. اطلاع رسانی و نقد و بررسی سمینار ها

وب سایت ها و اپلیکیشن های زیادی برای اطلاع رسانی، جدول زمانبندی و جذب اسپانسر برای برگزاری سمینارها و همایش وجود دارد. وجود این همه وب سایت و اخبار مندرج در سایر خبرگزاری ها در رابطه با سمینارها و همایش ها، به خوبی از حجم بازار انبوهی که پشت این کسب و کار وجود دارد خبر می دهد. بله درست متوجه شدید گفتم کسب و کار.

امروزه برگزاری همایش و سمینار برای بسیاری از شرکت ها تبدیل به یک کسب و کار ثابت و پردرآمد شده است. به گفته برخی کارشناسان، ایران یکی از بزرگترین برگزارکنندگان همایش و سمینار است و دیگر کمتر کسی را می بینید که در منزل حداقل یک تندیس و لوح تقدیر از این همایش ها نداشته باشد.

حجم اشتغال زایی که پشت این همایش ها است قابل توجه است مثلا، یک مجموعه شرکت تبلیغاتی که برای این همایش ها تولید تندیس و لوح تقدیر، طراحی و چاپ، فیلمبرداری و عکاسی و .. می کنند و مجموعه ای که سایر خدمات برگزاری این همایش ها را ارائه می دهند. جالبرترین جای قضیه اینجاست که مد شده خیلی از سخنرانان و نویسندگان خارجی (که کتابهای آنها در ایران ترجمه شده و شناخته شده هستند) پای ثابت این سمینارها و کارگاههای آموزشی هستند.

برای بسیاری از افراد عدم رضایت و نتیجه بخش نبودن همایش زمانی برگزار می شود که همایش تمام شده است و یا مدتی هم گذشته است! و آنچه عاید آنها شده است یک لوح تقدیر، یادنامه و چند عکس یادگاری است!

ایده:

یک وب سایت تخصصی ایجاد کنید که علاوه بر اطلاع رسانی تقویمی این همایش ها، قسمتی را برای نقد و بررسی و بازخورد از طریق کاربران و شرکت کنندگان داشته باشد. کاربران به صورت جزئی تری در مورد آنچه در این سمینار مطرح خواهد شد اطلاع پیدا کنند و سوال بپرسند. بعد از برگزاری سمینار امکان نقد و بررسی کاربران و شرکت کنندگان وجود داشته باشد. اسپانسر ها بهتر و راحتتر همایش مورد نظر را برای حمایت مالی انتخاب کنند. اگرچه صورت مسئله این ایده، کمی حالت انتقادی دارد اما چالش و کمبود بسیار بزرگی در این رابطه احساس می شود.

12. کلکسیون خاطرات

فتوبلاگها ( سایتهای کاملا مصور ) جذابیت بصری خیلی زیادی برای کاربران دارند، محتوای این سایتها را تصاویر شکل می دهد، همچنین افراد به خاطرات و گذشته علاقه مند هستند، از دیدن عکسهای قدیمی لذت می برند ایده های زیر بر اساس سایتهایی با ترکیب این دو ساختار هستند..

۱- یک سایت تخصصی کلکسیون ایجاد کند، کلکسون لوازم التحریر قدیمی، کلکسیون بلیط های اتوبوس واحد های ایران، کلکسیون بسته های سیگار یا کبریت ایرانی، بطری نوشیدنی و …

۲- افرادی زیادی در گذشته و الان با هنرمندان، ورزشکاران و چهره های شاخص عکس یادگاری دارند، یک سایت تصویری با این موضوع راه اندازی کنید و این عکسها را در یک مجموعه جمع آوری کنید.

۳- عکسهای یادگاری افراد که در پس زمینه یا گوشه یا هر قسمت آن یک برند تجاری وجود داشته باشد می تواند ایده تبلیغاتی داشته باشد، عکسهای یادگاری قدیمی از برندهایی که هنوز موجود هستند و .. می تواند یک ایده اولیه راه اندازی یک کسب و کار باشد

ممکن است هم اکنون برای ایده های ذکر شده، موارد اجرا شده ای هم وجود داشته باشد، اما نوستالوژی و کلکسیون، بسترهای بسیار خوبی هستند که در آن امکان پردازش و پرورش ایده های متعدد و متفاوت از هم بسیاری وجود دارد.

منبع : نت استار


برای ارسال دیدگاه لطفا ثبت نام کنید

نظرات کاربران

محمد هاشم زاده
محمد هاشم زاده
1400-07-20

بسیار عالی بود، با تشکر.